بهداشت حرفه ای
بهداشت کامل در زندگی فردی و اجتماعی است و عمل به این توصیه های بهداشتی، ضامن سلامت فردی و اجتماعی اوست.
  • عنوان کتاب:

    مجله بدنسازی و تناسب اندام علم و عضله - شماره یک

  • نویسنده: علم و عضله
  • فرمت: PDF
  • زبان: فارسی
  • تعداد صفحات: 25
  • تاریخ درج: 26/5/1389
  • توضیحات:

    به نام خالق هستی،خداوندی که بزرگترین قدرتش،خلق کردن را در اختیار بشر قرار داد تا انسان بتواند با استفاده از ابزار خاص و قدرت خدادادی از سنگ وجودش مجسمه ای زیبا و قابل تحسین خلق کند.بدنسازی،همان ابزار خاصی که برای تراشیدن و خلق کردن مجسمه وجود به آن نیاز دارید.افرادی که از این قدرت بهره برداری کرده اند در زندگی خود به موفقیت های بسیاری دست یافته اند.
    بدنسازی در جامعه ما کاربردهای زیادی دارد،رسیدن به تناسب اندام یکی از کاربردهای این ورزش است.تناسب و زیبایی اندام هدف بسیاری از مردم بوده بطوری که افراد برای دستیابی به آن جذب باشگاه های ورزشی میشوند و هر روز بر تعداد این افراد افزوده می شود.
    با اینکه این ورزش دارای گستردگی زیادی در سطح کشور است،اما ورزشکاران این رشته اطلاعات کمی در مورد آن دارند.یکی از دلایل این امر این است که ورزشکار برای بدست آوردن این اطلاعات باید هزینه زیادی را برای ثبت نام در سایت های مربوطه و یا خرید مجلات بپردازند.با توجه به موارد گفته شده تیم علم عضله با به کارگیری دانش نویسندگان و مترجمان خود از سراسر کشور شروع به کارکرد و اولین شماره از مجله خود را منتشر کرد. هدف نشریه علم و عضله بالابردن اطلاعات ورزشکاران و ورزشکاران در سراسر کشور است تا این گروه از عزیزان بتوانند بدون هیچ گونه هزینه ای به اطلاعات مورد نیاز خود دست یابند.
    امیدواریم شما با خواندن مجله و توصیه خواندن آن به افراد دیگر فرهنگ صحیح بدنسازی را ترویج داده و به کلام گوهر بار حضرت علی(علیه السلام) جامعه عمل بپوشانیم.

  •  

دانلود - 3.09 مگابایت

دانلود - 6.28 مگابایت

  • عنوان کتاب:

    مجله ماساژ - شماره اول و دوم

دانلود - 280 کیلوبایت

دانلود - 546 کیلوبایت




ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

-        لکنت زبان:

علت لکنت زبان در طب جدید مشخص نیست لکنت زبان از نگاه طب سنتی نوعی غلبه سردی در اعصاب و عضلات و روان هست، لکنت زبان عمدتاً و بطور کلی جز در موارد استثنایی در دوران خردسالی آغاز شده و یک پدیده خاص دوران کودکی است.

معمولاً از سنین ۲ تا ۴ سالگی شروع می‌شود . و شما برای بهبودی بیماریتان باید اعتماد به نفس خود را افزایش دهید و داروهای زیر را مصرف کنید:
انجیر شبی 7 عدد میل شود
صبح ناشتا یک قاشق چای خوری سیاه دانه به همراه کمی عسل میل کنید تا 120 روز
7 جلسه یک شب در میان بین دو کتف و خود کتف ها را بادکش گرم و خشک کنید.
هر روز قبل از ناهار 7 عدد بادام میل شود
اذکار ایام هفته را حتما روزی 100 مرتبه بگوئید.

و از عطرهای گرم مثل گل محمدی و مشک زیاد استفاده کنید
مزاجتان را اصلاح و تغذیه تان را متناسب مزاجتان بکنید
و با رعایت موارد فوق خون درمانی را یک هفته بعد از رعایت موارد فوق اغاز کنید
ابتدا حجامت بین دو کتف و چانه را انجام دهید و پس از دو هفته پشت هر گوش 10 عدد زالو بیاندازید و
سپس پس از 25 روز شما باید زیر زبانتان بین دو رگی که کاملا مشخص اند 3 عدد زالو بیاندازید که این کار را 3 بار و هر هفته یکبار انجام دهید و برای پانسمان کافی است یک گاز استریل زیر آن بگذارید و فشار دهید و اگر جواب نداد به پزشک مسلط به فصد (رگ زدن) مراجعه کنید تا فصد زیر زبان برایتان انجام دهد .

تا ان شاء الله به طور کامل مشکلتان بر طرف شود و در کل تغذیه خود را بیشتر میل به غذاهای گرم دهید و به خالق هستی توکل کنید




تاریخ: شنبه 3 تير 1391برچسب:لکنت زبان:,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

مقاله دکتر ابولحبیب پیرامون زالو درمانی

دکتر ابولحبیب 

زالودرمانی نیز همانند برخی از روش‌های تخلیه‌ای مفید (مثل قی‌ـ اسهال‌ـ حجامت‌ـ فصد) به‌حساب می‌آید و نیز علاوه بر آن که خون شما را می‌مکد، همزمان در حدود یکصد و شش نوع مادۀ دارویی و تغذیه‌ای و رشدی خوب و مفید را نیز بداخل بدن شما تزریق می‌کند.

نزدیک به 600 نوع زالو در طبیعت یافت می‌شود که یک نوع  آن به نام هیریدومدیسینالیس اُفیسینالیس یا نوع پزشکی که مشخصات خاصی را دارد بیشتر توصیه می‌شود. عمر آنان تا 10 سال است و در درون آب معمولی می‌توانند تا یکسال بدون غذا زندگی کنند این کرمهای زیبا و پرکاربرد طبی همانطور که ذکر شد نزدیک به 106 نوع مواد را از دهان خود به‌درون بدن شما تزریق می‌کنند که ‌این مواد یکی از یکی دیگر مفیدتر و هر یک به نوبۀ خود کاربرد پزشکی مفید و مؤثری را اعمال می‌نمایند.

خواص درمانی زالوها

1ـ برطرف‌کننده تب

2ـ برطرف‌کننده نفخ

3ـ پاکسازی فضولات خون

درمان بیماری‌های قلبی و عروقی

درمان‌کننده مفید انواع کم‌خونی

درمان سرطان‌ها خصوصاً لوسمی و کارسینوما

درمان فلج مغزی در شیرخواران (یا افزایش ICP)

درمان بیماری‌های چشم نظیر آب مروارید، آب سیاه

درمان بیماری‌های دهان و دندان و لثه نظیر پیوره، آبسه دندانی، آفتوز

10ـ درمان بیماری‌های ریوی نظیر برونشیت مزمن، پنومونی، آسم برونشیال

11ـ درمان بیماری‌های سیستمیک نظیر آرتریت روماتوئید، لوپوس، اسکلرودرمی

12ـ درمان بیماری‌های اسکلتی مثل کمردرد، پوکی استخوان، آرتروز، التهابات مفصلی

13ـ استفاده از زالو در ترمیم زخمها و بخیه‌های پزشکی و ترمیم سوختگی‌های مختلف

14ـ درمان بیماری‌های دستگاه تناسلی ادراری نظیر تکرر ادرار، پروستاتیت، سیستیت، عقیمی

15ـ درمان بیماری‌های گوارشی نظیر هپاتیت، کله سیستیت، پانکراتیت، زخم معده، بواسیر، شقاق

16ـ درمان بیماری‌های زنان نظیر عقیمی، التهابات تخمدانی، پارامتریت، اندومتریت، توده‌های پستانی، فیبروم، کیست تخمدان

17ـ درمان بیماری‌های گوش و حلق و بینی نظیر ضعف شنوایی، کاهش بویایی، عفونت‌های راجعۀ گوش یا بینی، پولیپ، سینوزیت

18ـ درمان بیماری‌های پوستی‌ـ عصبی نظیر پارستزی، نورودرماتیت، نورالژی، نوروپاتی، پسوریازیس، اگزما، هرپس،دملهای چرکی، سینوس پیلونیدال

کاربردهای عروقی زالودرمانی زبانزد خاص و عام است و در خصوص جلوگیری از پیشرفت واریسی شدن،گرفتگی‌های عروقی، ایسکمی‌های مختلف قلبی و عروقی نیز در بین آحاد مردم و حتی پزشکانی که علی الظاهر به زالودرمانی علاقه‌ای ندارند پذیرفته شده و مجرّب است. زالو همچنین می‌تواند بسیاری از دردهای اسکلتی گوناگون از جمله درد سیاتیک، درد نقرس، درد آرتروز و درد اسپاسمهای عضلانی و غیره را مداوا نماید. با توجه به ‌اینکه فیزیوپاتولوژی اکثر نوروپاتی‌ها، پارستزی‌ها، گزگز و مورمور اندام‌ها، و حتی اکثر دردها مثل کمردرد، زانو درد، و پادرد‌ها از هجوم خلط سودا به بافت پدیدار می‌شوند لذا در اینگونه موارد نیز از زالودرمانی به‌راحتی می‌توان کمک گرفت. بیماری‌های نورالژیکِ تنیس اِلبو Tenniss elbow (یعنی آرنج تنیس بازان) – CTS یا سندرم تونل کارپ مچ دست‌ها Tunel curp syndrome که در خانم‌ها به‌صورت گزگز و درد شدید دستها بروز می‌کند و باعث پارستزی و درد در دست‌های آنان می‌گردد ‌ـ درد سیاتیک کمر یا Sciatic pain‌ـ نوروپاتی و گزگز شدید پاها در بیماران دیابتیک‌ـ از کار افتادن کامل کارکرد آلت جنسی در مردان و زنان‌ـ گزگز و مورمور شدن سر‌ـ و .... که اکثراً منشا غلبۀ سودا دارند.



ادامه مطلب...
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

 
 
 
 

                                          
 
    *  آداب زناشویی
                              *  راهکارهای تقویت قوای جنسی
                       *  راهنمای دوران بارداری و ...
 
 
.
 

 

آموزش مسائل زناشویی

 

(حوریه رضوانی اصل ــ معصومه مددی)
با مقدمه ای از: استاد حسین خیراندیش

آموزش مسائل زناشویی
 

(محمد ابراهیم آوازه (رضوی))

توصیه‎های معصومین علیهم السلام برای

 
 
 

دانلود رایگان
اگر باغبانی کارآزموده، بذری مرغوب و مستعد را در کشتزاری غنی و آماده بکارد، و این زمین با آفتاب مناسب و آب و کود اندازه و مراقبت های لازم پذیرایی شود، نتیجه آن: گل‎ها و ریاحین خوش آب و رنگ و عطر آگین، و نهال‎های برومند و آراسته می‎باشد. آئین آسمانی اسلام، مردان را همچون باغبان و زنان را همچون کشتزاری می داند که اگر به درستی گرد هم آیند، محصولات آن، گل هایی بهشتی خواهند بود ... دستورات و برنامه هایی که از جانب شارحان شریعت مقدس اسلام در بیان «آداب ازدواج و زناشویی» و «روش زندگی» بیان شده است، فنون لازم برای این کشتِ انسانی را در اختیار صاحبان خِرد قرار داده است .
 
 
 

 

 

 

کتاب دانشنامه احادیث پزشکی از کتب مشهوری است که به جمع آوری برخی از احادیث پزشکی پرداخته است. مطالعه این کتاب به تمام علاقه مندان طب اسلامی و دوست داران علوم اهل بیت علیهم السلام توصیه می شود زیرا خواندن کتبی از این دست، سوای از اینکه به علم انسان اضافه می کند، دل ها را نیز جلا می بخشد، چه اینکه امام محمد باقر (علیه السلام) فرموده اند: " «یا فُضَیلُ اِنَّ حَدیثَنا یُحیِی القُلُوب»؛ ای فضیل! سخن و حدیث ما دل ها را زنده می کند" ...

 
 
 
برای دانلود کتاب های بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید

 

 



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 3 تير 1391برچسب:دانلود گلـبرگ سـلامـت,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

عوامل ناباروری و درمان آن :

باید دانست كه زن و مرد، در یك صورت، برای همیشه عقیم بوده و باید از بچه‌دار شدن ناامید باشند و آن در صورتی است كه زن روی زهار خود (زیر شكم) و مرد روی آلت خود (روی عانه) موی نداشته باشند.



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 3 تير 1391برچسب:آداب بارداری,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

تقویم ظب سنتی و ساعات مزاج ها

اگر اصل طب را واكنش بدن در مقابل بیماری بدانیم كه به كمك پزشك ایجاد می‌شود و بدن به اجازه پروردگار در از بین بردن آن بیماری نقش اساسی را دارد ، وارد دریای گسترده‌ای می‌شویم كه همطراز فقه و سنت اسلامی است. در این صورت خود را در یك حوزه حركت علمی احساس می‌كنیم كه درك آن برای طبیبان حاذق و متعهد میسر است. سؤال این است كه چگونه یك قانونمندی از تشریح، فیزیولوژی، بیماری‌زایی در هر زمان می‌تواند تغییر كند.



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 3 تير 1391برچسب:تقویم ظب سنتی و ساعات مزاج ها,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

دعا درمانی

دعا درمانی

الّا بذكرالله تطمئن القلوب : “همانا با ذكر خدا دل ها آرام می گیرد. "

تحقیق از : نسرین مقراضی - تابستان1390

برای دریافت فایل پاورپوینت این مطلب اینجا را کلیک کنید...

                                            



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 3 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

رایحه درمانی با گیاهان شفابخش

اسفند یا اسپند، یکی از داروهای اصلی گیاهی است که از ریشه، دانه و گل آن به صورت جوشانده، بخور، روغن های مالشی و دود (بوداده) استفاده های درمانی برای بسیاری از بیماری ها ازجمله ضد درد، تشنج عصبی، ترک اعتیاد، دردهای سیاتیکی و روماتیسمی، کمردرد، سردرد، تب، پارکینسونیسم، ناراحتی های گوارشی، تصفیه خون و آرام بخش برای بی خوابی، پرش اعضا و ... استفاده می شده است. هم اکنون نیز در درمان های سنتی و خانگی این گیاه دارای جایگاه مهمی است.

این گیاه به صورت بوته در بیابان های مناطق سردسیر و معتدل می روید. اگر به روستا رفته باشید، سراغ این گیاه را حتی در پشت بام های کاه گلی خانه های روستایی می توانید بگیرید!

اسفند گل های درشت سفید مایل به سبز دارد. دانه های آن درون کپسولی به شکل نخود قرار دارد که گویی آن را با نخ های نامرئی بسته بندی کرده اند.

روستاییان دانه های اسفند را به نخ می کشند و از آنها طرح های زیبا و سمبلیکی به صورت آویزهای زیبا درست می کنند و آنها را جهت تزئین طاقچه ها و یا سر در اتاق ها استفاده می کنند و معتقدند که این آویزها امواج خوب و انرژی های مثبت را جذب و بلاها، گرفتاری ها و انرژی های منفی را دفع می کند.

از این گیاه خوشبو در مراسم مختلف (عزا و عروسی) با سوزاندن در آتش و پخش عطر و دود آن و نیز در مراسم آئینی و در مکان های مقدس و مکان های عمومی جهت ضدعفونی کردن فضا استفاده های زیادی می شود.

● گلپر Berce

گلپر، گوله پر که به آن اسفندلیون نیز می گویند، گیاهی است از تیره چتریان که در چمنزارها، کنار جاده ها و زمین های بایر و نقاط خنک می روید. گل ها به صورت چتر سفید که ۲۰ تا ۳۰ اشعه دارد، برگ، دانه و ریشه آن کاربرد دارویی داشته است.

این گیاه دارای خواص بیشماری از جمله؛ ضدعفونی کننده، ضدنفخ، تقویت کننده و ضددرد است. در ناراحتی های گوارشی، ریوی، پوستی، عفونی و اعصاب کاربرد داشته. تقویت کننده سیستم عصبی در ضعف های عصبی و افسردگی است.

گل های این گیاه را پس از خشک شدن در مخلوطی از اسفند و کندر جهت ضدعفونی کردن و خوشبوکردن محیط در آتش می ریزند. دود این گیاه عطری خوش و به رنگ خاکستری مخلوط با سبز است.

● کندر

Boswella Thorifera


صمغ گیاهی است به رنگ های سرخ و سفید که مصارف دارویی فراوانی دارد. یکی از اثرات مفید آن، تقویت حافظه است. خانم های باردار معمولا در ۴ ماه اول حاملگی از آن برای بالابردن هوش فرزندان خود استفاده می کنند.

علاوه بر آن در بسیاری از ناراحتی های مربوط به چشم مانند تقویت چشم، آبریزش چشم و آماس پلک از دود و جوشانده آن استفاده می کنند. همچنین در درمان ناراحتی های مربوط به سیستم گوارش، کلیه، قلب، ریه و جلوگیری از سفید شدن مو و ریزش ابرو کاربرد دارد. این گیاه برطرف کننده خشونت صدا و لکنت زبان است اما از همه مهم تر دود آن به عنوان یک ماده ضدعفونی کننده قوی به همراه اسفند و دانه های انار مورد استفاده قرار می گیرد.دود کندر، رایحه مخصوصی دارد که از آن برای آرامش روحی استفاده می کنند. استفاده از این گیاه در گذشته در مراسم آیینی و در معابد بسیار متداول بوده است.

● رایحه درمانی با گل ها


گل هدیه ای از جانب خداوند است برای زیبایی محیط، ابراز احساسات، عشق، قدردانی و سپاسگزاری و بهترین های قلبی برای کسانی که دوستشان می داریم و یا برای افرادی که در بستر بیماری هستند تا احساس خوشایندی در آنها به وجود آوریم. عشق، امید به زندگی و سلامت را در آنها زنده کنیم و به روند درمان کمک کنیم.

● هر چه بیشتر گل ببویید تا سالم و بانشاط باشید!

وجود گلدانی از گل های خوشبو در خانه، فضای خانه را عطرآگین می کند و استنشاق رایحه دل انگیزی که از پخش عطر گل ها در فضای خانه حاصل می شود، استرس های جاری زندگی شهری را برطرف می کند. این کار ساده ترین و بهترین شکل رایحه درمانی است (درمان استرس با عطر گل ها!) رایحه درمانی استرس و فشارهای روانی را کاهش می دهد و آرامش و آسایش را جانشین آن می کند.

بوئیدن گل های خوشبو، همانند گل محمدی، نرگس، سوسن، سنبل، یاسمن و ... موجب آرامش عمیق در انسان می شود. به طوری که برای چند لحظه زمان و مکان را فراموش می کند و در خلسه ای معنوی فرو می رود.

● گل های مقدس!


گل محمدی از گل های مورد علاقه رسول گرامی اسلام(ص) بود، اما ایشان در مورد گل نرگس توصیه ای کرده اند که در گیاه درمانی سنتی نیز رد آن را می توان سراغ گرفت.

پیامبر(ص) در مورد بوئیدن گل نرگس بسیار سفارش فرموده اند. ایشان تاکید کرده اند که:

«اگر می توانید هر روز گل نرگس ببویید تا بیماری از شما دور شود. اگر مقدورتان نباشد، هفته ای یک بار و یا ماهی یک بار و حتی سالی یک بار گل نرگس را ببویید.»

و نیز فرموده اند: «اگر میسر نباشد یک بار در طول عمر خود این گل را ببویید.»

گل نرگس گلی زیبا و بس لطیف و باطراوت است که عطری ملایم و آرام بخش دارد.

در طب گیاهی از این گل در درمان بسیاری از بیماری ها به صورت حمام درمانی (حمان ته نشین) و نیز در ناراحتی های ریوی، پوستی، ضد درد، تشنج، اسهال، التیام زخم ها و ... به صورت ضماد، جوشانده، مشمع و استنشاق مورد استفاده قرار می گیرد.

استنشاق گل نرگس، شادی آور و تقویت کننده اعصاب است. رایحه گل نرگس ضد سردرد بوده و باعث تسکین درد می گردد. کسانی که از بی خوابی رنج می برند اگر قبل از خواب این گل را چند لحظه ببویید و یا آن را در اتاق خواب خود قرار دهید، فورا در خوابی خوش فرو خواهید رفت. بوئیدن این گل آسم و گرفتگی بینی را برطرف می سازد. عطر گل نرگس داروی موثری برای پیشگیری از سرماخوردگی است.

________________



طبقه بندی:



تاریخ: شنبه 3 تير 1391برچسب:رایحه درمانی با گیاهان شفابخش,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی

چند نکته

ترجیحا این چای ها را با عسل،خرما یا توت میل کنید.اگر مبتلا به دیابت هستید با عسل میل کنید.چای را می توان با چند قطره آبلیموی تازه میل کرد.

-چای گل گاو زبان و سنبل الطیب:                                                  طبیعت:گرم و تر

خواص:خوابآور،آرامبخش اعصاب،پایین آورنده فشار خون،رفع خشونت نای،سینه،تنگی نفس،گلو درد،مقوی دماغ،معده و کبد سرد،افزایش ترشح ادرار،ضد سردرد های عصبی،درد کلیه،قولنج،اسپاسم،تشنج،صرع،سودا،صفرا،وسواس و سنگ کلیه

طرز تهیه: دو قاشق غذاخوری(یک مشت)گل گاو زبان + یک قاشق غذا خوری(یک مشت کوچک)سنبل الطیب + دو لیوان آب جوش + نبات،نیم ساعت دم بکشد تا به رنگ قرمز آلبالویی در آید.


2- چای زیر فون:                                                                              طبیعت:گرم

خواص:آرام بخش،ضد ناراحتی های عصبی،تشنج،میگرن های مزمن،بی خوابی،سردرد،بیماری های ریوی،زکام،غلظت خون،استفراغ،رماتیسم،آرتروز،نقرس،سیاتیک

مصرف زیاد موجب پایین آمدن فشار خون خواهد شد.

هشدار:برای خانم های باردار ممنوع است.

طرز تهیه:یک مشت زیرفون + دو لیوان آب سرد با شعله مستقیم ده دقیقه بجوشد سپس با شعله غیر مستقیم به مدت طولانی دم بکشد تا خوب رنگ بیندازد.

 

3-چای بادرنج بویه:                                                                      طبیعت بسیار گرم
خواص:مقوی قلب واعصاب،خونساز،تقویت کننده سلولهای مغز،فوق العاده آرامبخش،محرک معده،خواب آور،نشاط آور،ضد صدای گوش،تشنج،اسپاسم،بیماری های کلیوی،بوی بد دهان و خواب های وحشتناک(چای مورد علاقه حضرت علی علیه السلام)

طرز تهیه:یک مشت کوچک بادرنج بویه + دو لیوان آب سرد روی شعله مستقیم قرار دهید تا به نقطه جوش برسد سپس با شعله غیر مستقیم خوب دم بکشد.



4-چای بادرنج بویه و زیرفون:                                                        طبیعت:گرم
خواص:تقویت قلب و اعصاب،خواب آور،نشاط آور،آرامبخش،خونساز،ضد بوی بد دهان،خواب های وحشتناک،بیماری های کلیه،صدای گوش

طرز تهیه:یک قاشق غذاخوری زیرفون + یک قاشق مرباخوری بادرنج بویه + دو لیوان آب جوش،باشعله مستقیم و ملایم حدود یک ساعت بجوشد سپس با شعله غیر مستقیم دم بکشد.

 

5-چای به لیمو و زیرفون                                                                طبیعت:گرم
خواص:آرامبخش،کاهش دهنده فشار خون،تقویت حافظه،و معده،خاب آور در شب،تب بر،شستشو دهنده کلیه،ضد سرماخوردگی،تشنج،نقرس،رماتیسم،سردرد،و سرگیجه،ناراحتی های عصبی،میگرن،غلظت خون،آسم،اسهال،سینوزیت،صدای گوش و خستگی بدن

طرز تهیه:یک مشت بزرگ زیرفون + یک مشت کوچک به لیمو + دو لیوان آب سرد با شعله مستقیم و ملایم،حدود یک ساعت بجوشد،سپس با شعله غیر مستقیم دم بکشد.


6-چای دارچین                                                                           طبیعت:گرم

خواص:ادرارآور،مفرح،محرک اعصاب،تقویت معده،کبد،قوه باه،قلب وعروق؛کاهش درد کمر و مفاصل،تسریع جریان خون،نیرو بخش،باز کننده انسداد مجاری،پاک کردن سینه و حنجره،بالا بردن فشار خون،ضد:اخلاط رطوبتی،پا درد های رطوبتی،سرفه های رطوبتی،دلهره،بوی بد دهان،دردهای استخوانی،دیابت،سردی بدن
هشدار:برای زنان باردار مضر است.

طرز تهیه:چند عدد چوب دارچین + دو لیوان آب سرد با شعله مستقیم آرام جوش آورده سپس با شعله غیر مستقیم دو الی سه ساعت دم بکشد تا به رنگ آلبالویی درآید.


7-چای زنجبیل                                                                    طبیعت:گرم و خشک

خواص:تقویت:حافظه،قوه باه،جهاز هاضمه،معده،قوای رییسه بدن؛خونساز،تنظیم ادرار،خلط آور،ملین،درمان اسهال ساده و خونی،مانع بروز سرطان،کاهش چربی خون،بالا بردن فشار خون،مفید برای قطع حیض؛ضد:ضعف اعصاب،رطوبت مزاج،بلغم،درد مفاصل،بیماری های مفصلی،کمر درد،مسمومیت غذایی،سرفه،تهوع و آشفتگی در مسافرت و انعقاد خون
هشدار:زیاده روی در مصرف باعث فشار خون و ضعف نیروی جنسی است.

طرز تهیه:نصف قاشق چای خوری زنجبیل(بسته به ذائقه خود)در یک لیوان آب جوش ریخته و در ظرف را گذاشته تا حدود ده دقیقه بماند سپس با کمی عسل مخلوط کرده،میل نمایید.


8-چای زعفران                                                                     طبیعت:گرم

خواص:منضج و مصلح عفونت بلغمی،محرک نیروی جنسی و قوای مفزی،مفرح،نشاط آور،خنده آور،ادرار آور،خلط آور،آرامبخش،مقوی کبد و جهاز تنفسی،آشامیدن یک مثقال آن جهت تسریع در زایمان،تسکین آسم و سیاه سرفه،ضد:سرفه،حساسیت و کرم خوردگی دندان


9-چای نعناع                                                                        طبیعت:گرم

خواص:لطیف کننده خون،مفرح و مقوی قلب،مسکن ناراحتی های گوارشی،کمک به هضم غذا،مقوی اعصاب معده،بادشکن،اشتهاآور،دفع صفرا،پاکسازی و تقویت کبد و طحال،برای سرما خوردگی و بیماری های حلق و گلو(از پونه قوی تر است)ضد:نفخ،سکسکه،تهوع،اسهال،دل پیچه،بواسیر،دردشکم،تب

طرز تهیه:یک قاشق غذاخوری + سه لیوان آب جوش با شعله غیر مستقیم دم بکشد.


10-چای پونه                                                           طبیعت:اوایل بهار :گرم؛پاییز:خشک

خواص:قوی ترین آنتی بیوتیک،بادشکن،رقیق کننده خون،ادرارآور،خلط آور،صفرابر،انرژی زا،بسیار مفید برای درد سینه و آزاد کردن اخلاط،تقویت:معده،قلب،جهاز هاضمه؛ضد:تب ادراری،سرفه،حساسیت،نفخ،نقرس،سکسکه،آشفتگی،دل بهم خوردگی،خستگی،مفید جهت به تاخیر انداختن عادات ماهیانه

طرز تهیه:یک قاشق غذاخوری + دو لیوان آب جوش با شعله غیر مستقیم دم بکشد.


11-چای چلتوک برنج                                                      طبیعت:گرم

خواص:سرشار از ویتامین های ب،تقویت مغز واعصاب و قلب،ضد یبوست مزمن،جلوگیری از ریزش و سفید شدن مو

طرز تهیه:یک قاشق غذا خوری + دو لیوان آب جوش،با شعله مستقیم پنج دقیقه بجوشد سپس با شعله غیر مستقیم یک ساعت دم بکشد.

هشدار: برای خانم ها ممنوع است.


12-چای گلپر                                                                   طبیعت:گرم و خشک

خواص:تقویت کننده عالی حافظه،قوه باه،قلب و عروق؛اشتها آور،کمک به هضم غذا،شفابخش بیماری یرقان،پاکسازس کبد و دفع صفرا،تداوم آن برای سوزاندن چربی های بدن مفید است؛ضد:صرع قوی،فراموشی،اسهال،تنبلی معده،جوش و دمل

طرز تهیه:یک قاشق مربا خوری رادر یک لیوان آب جوش ریخته،ظرفی را در آن گذاشته،می گذارید پانزده دقیقه بماند تا به رنگ زرد درآید.

13-چای کوهی                                                                     طبیعت:گرم

خواص:آرام بخش،ضد:حساسیت،ادرار آور،باز کننده گرفتگی های روده و کبد،تقویت سیستم ایمنی

طرز تهیه:یک قاشق غذا خوری + دو لیوان آب وش با شعله غیر مستقیم مدتی دم بکشد.


14-چای میوه نسترن                                                   طبیعت:معتدل و خشک

خواص:سرشار از ویتامین ث،مقوی معده،پایین آورنده فشار خون،ضد:قند خون،درد و ورم کلیه،اسهال

طرز تهیه:پانزده عدد را در یک قوری + دو لیوان آب سرد،با شعله مستتقیم جوش آید سپس شعله را کم کنید تا با همان شعله مستقیم یک ساعت باشد تا آب آن به تدریج بخار شود سپس با شعله غیر مستقیم سه ساعت دم بکشد.


15-چای بابونه                                                                طبیعت:معتدل،دیم آن گرم و خشک

خواص:آرام بخش اعصاب و مغز ومعده و روده و تقویت آنها،افزایش شیر مادر ،اشتها آور،ادرار آور قوی،ضد:تب و لرز،انگل،یبوست،سردرد،سنگ مثانه،بلغم و صفرا

طرز تهیه:یک قاشق غذاخوری + دو لیوان آب جوش،با شعله غیر مستقیم مدتی دم بکشد.

 

16-چای به لیمو                                                                 طبیعت:گرم
خواص:آرام بخش،خواب آور در شب،تقویت حافظه و معده،رفع درد شکم،خستگی،صدای
گوش،ضد:میگرن،سردرد،سرگیجه،تپش قلب،نفخ،آسم،اسپاسم

طرز تهیه:یک قاشق غذاخوری + دو لیوان آب جوش،با شعله غیر مستقیم دم بکشد.


17-چای آویشن                                                                 طبیعت:گرم

خواص:تقویت اعصاب بینایی،جهاز هاضمه،معده،کبد و کلیه،بالا برنده فشار خون،باز کننده انسداد،خشک کننده،تحلیل بادها و بلغم،لطیف کننده غذاهای غلیظ،اشتها آور،ادرار آور،جاری کننده حیض،تنقیه ریه،معده  روده ها و کبد از رطوبت بلغم،رفع کولیت های مزمن،افزایش شیر مادر،پاک کننده سینه،باز کننده گرفتگی های روده،ضد:انگل،رطوبت بدن،صفرا،زکام،سرفه،آسم،تنگی نفس،غلظت خون و ضد عفونی کننده و میکروب کش(شش برابر آنتی بیوتیک)

طرز تهیه:یک قاشق غذا خوری + دو لیوان آب جوش،با شعله غیر مستقیم دم بکشد.

 

18- چای اکلیل کوهی                                             طبیعت:گرم ومعتدل
خواص: گیاه معجزه گر قوی مقوی اعصاب، ادرادآور، پاک کننده ریه ها، بادشکن، تسکین درد کبد، برای تنگی نفس ، مفید برای بیماریهای عصبی وتشج، تقویت معده وبدن، ضد عفونت کلیه،صفرا، بلغم ، دلهره، اضطراب، آسم ،زکام، سیاه سرفه،  دردهای رماتیسمی استخوان وکمر،  سنگ کلیه ومثانه، کیسه صفرا، میگرن، بیخوابی، غلظت خون.
طرز تهیه: دو قاشق غذا خوری + دو لیوان  آبجوش ، با شعله غیر مستقیم دم بکشد.

19- چای گزنه                                                      طبیعت:گرم و خشک
خواص: تحلیل ورم های سخت، چاق کننده بدنفباز کننده انسداد کبدو طحال، وفم رحم، تنقیه کننده ریه و معده، افزایش نیروی جنسی،ضد قند خون،غلظت خون،چربی،صفرا، بلغم، سنک کلیه، سرطان، امراض کلیوی و خون در ادرار، خونریزی ها، ریزش مو، خستگی، انگل، کرم روده
طرز تهیه:یک قاشق غذا خوری + دو لیوان  آبجوش ، با شعله غیر مستقیم دم بکشد.

20- چای مرزنجوش                                              طبیعت:گرم
خواص: آرام بخش اعصال، بهترین داروی میگرن کهنه ودرد شقیقه ها وسردرد،خلط اور،تب بر،اشتها آور،تقویت عمومی بدن،ضد نفخ و ورم معده، اسهال، اخلاط مضره، سرما خوردگی.
طرز تهیه:ا مشت کوچک + دو لیوان  آبجوش در کتر ریخته با شعله غیر مستقیم دم بکشد.

21- چای ریوند چینی                          طبیعت:گرم و خشک به سمت تری
خواص: ضد برودت معده و کبد، ضد سرفه مزمن، تنگی نفس، سل، زخم ریه، زخم رودهف استسقاء، یرقان، مسهل اخلاط غلیظه و رقیقه، مدر، ضد دردهای کلیه، مثانه ورحم.
طرز تهیه: چند تکه از آن را + مقداری آب که آن را بپوشاند با شعله مستقیم آرام جوش آورده بعد آن را با شعله غیز مستقیم 2 الی 3 ساعت دم بکشد تا به رنگ آلبالویی در آید .

22- چای استخودوس                                طبیعت: گرم وخشک
خواص: آرام بخش اعصاب ، تقویت کننده سلولهای مغز، افزایش شیر مادر، تحلیلی نفخ و گاز روده، فرح آور، باز کننده انسداد عروقی، مسهل بلغم و سودا خصوصا سودای مغز، ضد میگرن، زکام ، اسم، برونشیت، دل پیچه، رماتیسم، درد سینه، تنگی نفس، سرفه ، اگزما، ضد عفونی کننده دستگاه مجاری ادراری، در اکثر بیمارریها کاربرد دارد.
طرز تهیه: دو قاشق غذا خوری + دو لیوان  آبجوش ،در کتری ریخته با شعله غیر مستقیم دم بکشد.

23- چای فلوس                                         طبیعت:معتدل
خواص: مسهل صفرا، دافع اخلاط فاسد، ضد: افسردگی ، صرع، میگرن ، بواسیر، یبوست مزاج؛ تقویت: اعصاب، قلب، مجاری ادرار، دستگاه تنفسی.
طرز تهیه: یک قاشق غذا خوری + دو لیوان  آب سرد؛  با شعله مستقیم کمی بجوشد بعد با شعله غیر مستقیم دم بکشد.

24- چای زیر ه سیاه                                  طبیعت: بسیار گرم
خواص: لطیف کننده، قابض، برطرف کننده بادهای غلیظ، بالا برنده فشار خون، سوزاننده چربی اضافی، تصفیه خون، مدر، افزایش شیر مادر، تحلیلی گاز معده و روده، درمان تنگی نفس، تحریک اشتها؛ تقویت: قلب وعروق معده.
طرز تهیه: 1 قاشق مربا خوری + دو لیوان  آبجوش ، با شعله غیر مستقیم دم بکشد.

25- چای بهار نارنج
خواص:آرامبخش، مفرح، نشاط آور، اشتها آور؛ تقویت: قلب، اعصاب، نیروی جنسی؛ رفع دل پیچه و گاز معده، تسکین درد سینه و سردرد های عصبی.
طرز تهیه: یک قاشق غذا خوری + دو لیوان  آبجوش ، با شعله غیر مستقیم دم بکشد.

 

26- چای برگ درخت به                     طبیعت: گرم ومعتدل

خواص: قابض ، نرم کننده سینه، مقوی قلب، مفرح، نشاط آور.
طرز تهیه: 10 تا 15 عدد برگ را 20 دقیقه خیسانده و بشویید و در یک لیتر آب در قوری ترجیحا ظرف مسی حرارت دهید و به محض اینکه به جوش آمده فورا شعله را ملایم کنید تا  آب بدون حرکت  شروع به بخار کند و گاهی برگ ها را بر هم بزنید زمانیکه 3/1 بخار شد چای آماده است. (می توانیداز هل یا چوب دارچین برای برای معطر کردن استفاده کنید)

27- چای افتیمون                                       طبیعت: گرم و خشک

خواص: تحلیل برنده ورم ها، لطیف کننده، بازکننده انسداد و مفرح قلب، جهت بیماری های مغز و اعصاب مانند سردرد، تشنج، افسردگی، کاووس و وسواس و بیماری های مفاصل مفید است. به تنهایی مسهل بلغم و سودا و با بنفشه مسهل صفرا می باشد.

از آنجایی که بسیار لطیف و ضعیف است جوشاندن و کوبیدن آن سبب از بین رفتن خاصیت آن می شود. برای آرامش و تقویت اعصاب دم کرده افتیمون بخورید. تاثیر آن روی سر خوب است. برای آلزایمر نیز مفید است.

هشدار: مصرف زیاد آن برای گرم مزاجان مضر است.

طرز تهیه: هنگام مصرف نباید آن را نرم کوبید و یا زیاد جوشاند، بلکه باید با شعله غیر مستقیم و خیلی آهسته و طولانی مدت دم کنید.




تاریخ: شنبه 3 تير 1391برچسب:انواع چای های ایرانی و خواص آنها,
ارسال توسط علیرضا مرادی , عشق خدائی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی